Gebruikers

Binnen Mijn GroenGelinkt zijn twee gebruikersrollen mogelijk: die van Organisatiebeheerder en die van Redacteur. Elke organisatie begint met een Organisatiebeheerder: dat is degene die de e-mailuitnodiging voor GroenGelinkt ontvangen heeft.

In onderstaand overzichtje zie je welke werkzaamheden iedere rol kan uitvoeren. Een gebruiker kan een van beide of beide rollen krijgen.

 

Organisatiebeheerder

Redacteur

Organisatie

Invoeren, bewerken

Bekijken

Locaties

Bekijken

Invoeren, bewerken, verwijderen

Leermaterialen

Bekijken

Invoeren, bewerken, verwijderen

Activiteiten

Bekijken

Invoeren, bewerken, verwijderen

Documentatie

Bekijken

Invoeren, bewerken, verwijderen

Gebruikers

Invoeren, bewerken, verwijderen

 

Machtigingen

Invoeren, bewerken, verwijderen

 

 

Een opsomming van alle gebruikers, zowel Organisatiebeheerders als Redacteuren, vind je onder de knop 'Gebruikers', links in het startscherm. Op dit moment is er in het voorbeeld in onderstaande afbeelding nog slechts een gebruiker met de rollen Organisatiebeheerder én Redacteur:

Gegevens van bestaande gebruiker wijzigen

Om de gegevens van bestaande gebruikers te bekijken, klik je op de naam van de betrokken gebruiker.

Het is niet mogelijk het e-mailadres van deze gebruiker aan te passen, wel kun je zijn/haar wachtwoord, naam en rol aanpassen. Klik op 'Gebruiker bewerken' om de nieuwe gegevens op te slaan. Verander je het wachtwoord van deze gebruiker, vergeet dan niet om hem/haar hiervan op de hoogte te stellen.

Bestaande gebruiker verwijderen

Als je in de lijst van gebruikers met de muis over de naam van een gebruiker zweeft, zal links van de naam een prullenbakje verschijnen. Klik er op om de gegevens (naam, e-mailadres en rol) van deze gebruiker en zijn/haar toegang tot Mijn GroenGelinkt te blokkeren. Alles wat deze gebruiker in GroenGelinkt heeft ingevoerd, blijft behouden.

Je kunt alle gebruikers verwijderen, op één na. Per organisatie moet minimaal een Organisatiebeheerder als gebruiker actief zijn.

Nieuwe gebruiker toevoegen

De Organisatiebeheerder kan nieuwe gebruikers toevoegen door op de knop 'Gebruiker toevoegen' te klikken. 

Vul het e-mailadres, een wachtwoord en de naam van de nieuwe gebruiker in en geef ook aan welke rol deze gebruiker in Mijn GroenGelinkt heeft: Organisatiebeheerder of Redacteur.

Het systeem registreert de ingevulde gegevens, maar het is aan jou om de nieuwe gebruiker op de hoogte te stellen van:

Wachtwoord wijzigen

Gebruikers kunnen te allen tijde hun eigen wachtwoord wijzigen door in het inlogscherm op de knop 'Wachtwoord vergeten?' te klikken.

 

Vul vervolgens het e-mailadres in waar het vergeten wachtwoord bij hoort en klik op 'Verzend e-mail'.

 

In de e-mail die je direct ontvangt, klik je op de link die je naar het scherm leidt waar je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

 

Vergeet niet dat het wachtwoord uit 8 tot 50 karakters dient te bestaan waarvan er minimaal 1 een cijfer of een bijzonder symbool is.